lørdag den 5. maj 2012

Taknemmelighed, ydmyghed og forståelse

Ind imellem undrer jeg mig.... over hvordan folk generelt er begyndt at opføre sig. Det er som om, at det er fuldt tilladt at råbe og skrige af folk, hvis man ikke lige får det, som man vil have det.

Fra tid til anden sker det, at jeg oplever - enten på egen krop eller hos andre - at folk 'støder sammen' pga misforståelser og manglende lytning til hinanden. Man skælder og smælder fremfor at lytte på den anden part.

Jeg forstår ikke, hvorfor det pludselig er vigtigt at ANGRIBE fremfor at lytte. Jeg ved godt, at nogen siger, at angreb er bedre end forsvar. Men nogle gange vil det altså ikke skade verdensfreden, at vi lige lægger angrebslysten væk et øjeblik.

Alle har en årsag til, at de handler eller tænker som de gør. Og man har også ret til at blive hørt, hvis man gerne vil fortælle, hvorfor man gør som man gør. Men at blive hørt er ikke det samme som at man skal overbevise de andre om, hvem der har ret og uret. For der er ingen, der har ret eller uret. Alle sidder med deres motiver til at gøre som de gør - og hvis det er rigtigt for dem... ja, så er det vel rigtigt. Det kan så godt være, at det ikke harmonerer med min verden.... eller de andres verden... men hvis man gad bruge 5 minutter på at lytte og forstå modpartens motiver, så ville alt måske se anderledes ud.

Jeg ved det ikke - jeg synes blot, det er frustrerende, at vi har så lidt respekt for hinanden, at vi ikke ønsker at give plads til hinandens forskelligheder.

Vis kærlighed og medfølelse :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar